autogpt چیست ، تمام آن چیزی که باید در مورد رقیب تازه نفس chatgpt بدانید
...

autogpt چیست ، تمام آن چیزی که باید در مورد رقیب تازه نفس chatgpt بدانید

چند ماه از عرضه عمومی ChatGPT می گذرد، اما تأثیر آن بر جهان مشابه یک بمب اتم عمل کرده است. با این حال، در زمانی که اغلب کسب و کارها نگران جایگاه فعلی خود هستند، گونه ای دیگر از هوش مصنوعی تحت عنوان Auto-GPT معرفی شده است. به طوری که با هوش بالاتر خود، ممکن است بتواند توجهات را به سمت خود جلب کند. این روزها، با توجه به مدل های زبانی بزرگ، هوش مصنوعی دوباره زنده شده است و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما اگر فکر می کردید رقیبی برای ChatGPT در این زودی پیدا نخواهد شد، اشتباه می کردید؛ زیرا اکنون Auto-GPT در حال رونمایی است.

Auto-GPT چیست؟

width=1280

Auto-GPT یک نرم افزار آزمایشی با متن باز بر بستر پایتون است که از فناوری GPT-4 برای عملکرد خودکار خود استفاده می کند. به طوری که قادر به انجام کارها بدون دخالت انسان می باشد. Generative Pre-trained Transformer یا GPT به معنای ترانسفورمر زایای پیش آموزش دیده است و به طور خلاصه تلاش خود را می کند تا عملکرد مغز انسان را تا آنجایی که می شود تقلید کند. با این حال، در مقایسه با ChatGPT که برای ارائه خدمات نیاز به دریافت ورودی از کاربران دارد، Auto-GPT نیازی به این کار ندارد.

این هوش مصنوعی توانایی های زیادی دارد که بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری را شگفت زده کرده است؛ از جمله این توانایی ها می توان به تحقیق، درس گیری از اشتباهات خود، و تغییر رفتار بر اساس شرایط اشاره کرد. همچنین، توسعه دهندگان آن مدعی هستند که هوش مصنوعی جدید آن ها با سرعت و بهره وری بیشتری نسبت به مغز انسان ها عمل می کند؛ امری که که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می تواند بسیاری از مشاغل را تهدید کند و موجی عظیم از بیکاری و رکود اقتصادی را در جهان برپا نماید.

نحوه عملکرد Auto-GPT چگونه است؟

width=1280

یک شرکت کوچک به نام Significant Gravitas در تاریخ 30 مارس (10 فروردین ماه) اقدام به انتشار Auto-GPT در گیت هاب کرد. با این حال، GPT-4 که جدیدترین و پیشرفته ترین مدل هوش مصنوعی شرکت OpenAI است، هنوز به عنوان پیشگام در این عرصه ایفای نقش می کند. به طور کلی، عملکرد Auto-GPT براساس چهار فاکتور کلیدی طراحی شده است که عملکرد آن را نسبت به مدل های قبلی متمایز می سازد. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم این فناوری از مدل GPT-4 برای پاسخ به سوالات استفاده می کند. توسعه دهندگان GPT-4 تمام تلاش خود را کرده اند تا نمونه جدید آن ها قدرت تفکر داشته باشد و بتواند در شرایط مختلف به سوالات ارائه شده توسط کاربر پاسخ دهد.

Auto-GPT به گونه ای طراحی شده است که اشتباهات خود را به طور خود کار اصلاح نماید. این امر زمانی رخ می دهد که مدل هوش مصنوعی آن قادر به تکرار کارکردش می شود. یعنی، Auto-GPT کارکرد خود را تا زمانی که بهترین پاسخ را ارائه ندهد متوقف نمی شود. از طرفی، این برنامه قابلیت های چندوجهی دارد؛ به طور مثال، قادر به جستجوی خودکار در فضای وب است و می تواند اطلاعات مورد نیالز خود را پس از جستجو در حافظه موقت یا دائمی خود ذخیره کند. جالب تر اینکه می تواند اطلاعات قبلی خود را به روز کند.

Auto-GPT چگونه کار می کند؟

Auto-GPT از نظر عملکرد بسیار شبیه به ChatGPT عمل می کند، با این تفاوت که از قابلیت های بیشتری برای تقلید کردن از عملکرد معز انسان استفاده می کند. به بیان ساده تر، Auto-GPT طبق ادعای سازندگان خود تنها یک دستیار مجازی است که در پیشبرد بهتر و سریعتر امور به انسان کمک می کند. اما چیزی که پیداست، فراتر از آن را نشان می دهد! با این حال برخی از قابلیت های اتو جی بی تی به شرح زیر است:

  • برنامه ریزی و مدیریت وظایف
  • ارسال ایمیل
  • جستجوی بهترین محصول برای خرید آنلاین
  • تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری های مختلف
  • حل مسائل پیچیده
  • و ...

با این حال عملکرد Auto-GPT بسیار شبیه به چت جی بی تی است. به طوری که برای انجام امور تنها از یک API استفاده می کند و به اندازه دسترسی شما قادر به جستجوی اینترنت است. با این تفاوت که سرعت جستجوی او شاید چندین هزار برابر یک انسان عادی باشد. یکی از کارهایی که به طور مثال Auto-GPT انجام می دهد، جستجوی برنامه های مورد نظر شما و دانلود آن ها می باشد. سپس آن برنامه را در سیستم شما نصب و اجرا می کند. البته، برای این کار باید دسترسی به فضای داخلی رایانه خود را به او بدهید، اما شدیدا توضیه می کنیم که این کار را نکنید. زیرا ممکن است در آینده به دلایل مختلف برخی از اطلاعات شما توسط ربات هوشمند Auto-GPT لو برود. به طور کلی، Auto-GPT یک ربات مجازی و دستیار مجازی است که به GPT می گوید که چه کاری باید انجام دهد. شما به ربات مقصودتان را می گویید و او نیز با در اختیار گذاشتن درخواستتان نزد GPT و چندین API به خواسته شما عمل می کند.

چگونه از Auto-GPT استفاده کنیم؟

width=1280

با اینکه ChatGPT به عنوان یک رابط تحت وب شناخته می شود، اما استفاده از Auto-GPT نیازمند نصب چند برنامه جانبی است. به طوری که برای راه اندازی آن، می بایست چند برنامه خاص را دانلود و نصب کنید. برای استفاده از این فناوری، پیش نیازهایی مانند پایتون 3.8، یک کلید API از OpenAI و یک کلید API از PINECONE مورد نیاز است. همچنین برای شنیدن صدای این هوش مصنوعی، نیاز به یک کلید API از ElevenLabs دارید. پس از نصب این پیش نیازها، با کمک راهنمایی موجود، می توانید Auto-GPT را راه اندازی کنید.

چرا باید در مورد Auto-GPT نگران باشیم؟

در ماه های اخیر، مسئله استفاده دانش آموزان از ChatGPT برای انجام تکالیف بررسی و مورد توجه قرار گرفته است. اما نگرانی در مورد Auto-GPT کمی بیشتر است و سطوح دیگری را ایجاد کرده است! همانطور که می دانید، تنها راه استفاده از چت جی بی تی تایپ کردن سوالات و دریافت پاسخ ظرف چند ثانیه است. این بدان معنی است که دخالت انسان هنگام استفاده از آن هنوز لازم است. اما، در مقابل، استفاده از Auto-GPT تا حد زیادی بدون دخالت کاربر میسر است. شما به عنوان کاربر می توانید کارهای مختلفی را به او بسپارید و برنامه نیز به صورت خودکار فرایند را برایتان انجام دهد. این مسئله عملاً می تواند زنگ خطری برای بسیاری از مشاغل باشد.

تفاوت AI و AGI چیست؟

معنای هوش مصنوعی (AI) این است که کامپیوترها می توانند کارهایی را با هوش انسانی انجام دهند. اگرچه هوش مصنوعی جامع (AGI) به هوش مصنوعی اشاره دارد که می تواند کارها را با استفاده از هوش و منطق خودش انجام دهد، تقریباً مانند یک انسان.

ChatGPT یا Auto-GPT: کدام بهتر است؟

ChatGPT به عنوان یک ربات مجازی برای پاسخ به سوالات انسان ها برنامه ریزی شده است. به طوری که تنها قادر است در فضای وب و چت به نیاز کاربران پاسخ دهد. به بیان ساده تر، ChatGPT به عنوان یک ربات چت هوشمند، صرفا قادر به پاسخ دادن به سوالاتی است که در همان زمان از او درخواست می شود. در نتیجه، فقط با استفاده از دستورات انسان می تواند اقدام به انجام امور کند. اما توانایی های Auto-GPT فراتر از این حدود است؛ به طوری که می توانید از آن بخواهید کاری را انجام دهد که درباره آن اطلاعات کافی ندارید و آن را به صورت خودکار انجام دهد. در واقع، شما می توانید به عنوان تماشاچی، از این فناوری استفاده کنید!

به وب سایت 8box.ir خوش آمدید! ما در اینجا به بررسی موضوعات مختلفی مانند تکنولوژی، سفر و گردشگری، سینما و دکوراسیون می پردازیم. 8box.ir در مهر ماه سال ۱۳۹۸ تاسیس شده و از آن زمان به بررسی موضوعات مختلف و ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها در این زمینه‌ها می‌پردازد. امیدواریم که از مطالب ما لذت ببرید