مایکروسافت Copilot معرفی شد ! نرم افزارهای آفیس با چاشنی هوش مصنوعی
...

مایکروسافت Copilot معرفی شد ! نرم افزارهای آفیس با چاشنی هوش مصنوعی

انسان ها برای رویاپردازی، خلق و ابتکار برنامه ریزی شده اند. هر کدام از ما سعی می کنیم تا کارهای مورد علاقه خود را به نحو احسنت انجام دهیم. این کارها در واقع برای ما هدف ایجاد می کنند و ما نیز برای رسیدن به این اهداف سخت تلاش می کنیم. به طور مثال، نوشتن یک رمان بزرگ، کشف بزگ یا اختراع، ساخت جوامع قوی، مراقبت از بیماران و... همیشه جزوی از اهداف انسان ها بوده است.

اما امروزه، ما بیش از حد درگیر انجام کارهای کسل کننده هستیم که انرژی، خلاقیت و زمانمان را از بین می برد. لذا، برای ریکاوری و تسکین روح خود می بایست ساده ترین راه را برای انجام چنین کارهایی پیدا کنیم. به همین سبب، توسعه دهندگان فناوری در مایکروسافت، قدرت هوش مصنوعی نسل جدید را به محیط کار خود آورده اند. این هوش مصنوعی جدید Microsoft 365 Copilot نام دارد و به عنوان یک دستیار مجازی قابل اتکا عمل می کند.

مایکروسافت Copilot چیست؟

width=1280

این سرویس، قدرت مدل های بزرگ زبان (LLMs) را با داده های شما در Microsoft Graph و برنامه های Microsoft 365 ترکیب کرده و واژهگان شما را به بهترین و قدرتمندترین ابزار بهره وری در جهان تبدیل می کند.

ساتیا نادلا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مایکروسافت، گفت: امروز گام مهم بعدی در تکامل نحوه تعامل ما با محاسبات است، که اساساً نحوه کار ما را تغییر می دهد و موج جدیدی از رشد بهره وری را باز می کند. ما با کمک دستیار مجازی جدیدمان به مردم امکانات و اختیار بیشتری می دهیم و فناوری خود را از طریق یک رابط زبانی فرامرزی در دسترس تر می کنیم.

Copilot به دو روش بر بستر Microsoft 365 ادغام شده است. این هوش مصنوعی در برنامه های کاربردی Microsoft 365 تعبیه شده است و قابلیت های بی شماری را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد. شما از این پس می توانید برنامه های Word، Excel، PowerPoint، Outlook، Teams و بسیاری دیگر را مبتنی بر هوش مصنوعی اجرا کنید. برخی از قابلیت های جدید Copilot به شرح زیر می باشد.

بیزینس چت (Business Chat)

فناوری Business Chat ویژگی های تازه ای را به LLM، برنامه های Microsoft 365 و داده های شما، از جمله تقویم، ایمیل ها، گفتگوها، سند ها، جلسات و مخاطبین شما اضافه کرده است. به طوری که قابلیت هایی را به آن ها اضافه کرده است که انجام آن ها قبلاً امکان پذیر نبوده اند. به طور مثال، شما می توانید به آن درخواست هایی به زبان طبیعی ارائه بدهید. مثلا بگویید که به تیم من درباره نحوه به روزرسانی کردن محصولات اطلاع دهید. هوش مصنوعی نیز این اطلاعات را در جلسات مختلف از طریق ایمیل به سمع کارکنان مجموعه می رساند.

با Copilot، کنترل همه چیز در دستان شماست!

width=1280

شما تصمیم می گیرید که چه چیزی را نگه دارید، تغییر دهید یا کنار بگذارید. اکنون می توانید در Word خلاق تر، در اکسل تحلیلی تر، در پاورپوینت گویاتر، در Outlook سازنده تر و در Teams مشارکت بیشتری داشته باشید.

Microsoft 365 Copilot کار را به سه روش تغییر می دهد:

خلاقیت: با Copilot در Word، شما می توانید کارهای خود را خلاقانه تر آغاز کنید. Copilot یک پیش نویس اولیه برای ویرایش و تکرار کلمات و نگارش متون ارائه می دهد. همین مسئله می تواند در وقت کاربران صرفه جویی کند. ناگفته نماند که گاهی اوقات ممکن است Copilot با اشتباهاتی همراه شود که این مسئله برای آغاز راه یک ربات هوشمند طبیعی به نظر می رسد. Copilot می تواند متن ها را در word ویراستاری، بازنویسی و حتی از لحاظ دستوری بهتر کند. این ربات همچنین قادر است ارائه های زیبایی را در محیط PowerPoint خلق کند. به طوری که محتوای مرتبطی را از یک سندی که در هفته یا سال گذشته ساخته اید، به آن اضافه کند. از طرفی، با Copilot در Excel، می توانید میزان روند را تحلیل کرده و به سرعت تجسم های داده ای حرفه ای ایجاد کنید.

هوش مصنوعی Copilot قادر است موضوعات طولانی را خلاصه کند. این برنامه همچنین به شما کمک می کند تا صندوق ورودی تان را در عرض چند دقیقه خالی کنید. برنامه Copilot در Teams، به گونه ای طراحی شده است که قابلیت ضبط جلسات آنلاین را دارد و می تواند نکات کلیدی بحث از جمله صحبت های شرکت کنندگان را خلاصه یا تحلیل کند. این ربات در نرم افزار Power Platform نیز کارایی دارد. به گونه ای که می تواند کارهای روزمره یا تکراری خود را در فضای Power Platform به او بسپارد، چت بات بسازد و ایده های خود را عملی کند.

بهره وری بالا

Copilot نه تنها به بهبود بهره وری فردی کمک می کند، بلکه مدل دانشی جدیدی را برای هر سازمان ایجاد می کند و از مخزن عظیم داده و دیدگاهی که در حال حاضر بیشتر در دسترس و قابل دسترسی نیست، بهره می گیرد. Business Chat به شما کمک می کند تا اطلاعات و دیدگاه هایی که نیاز دارید را از بین هزاران داده جدا کنید. همچنین به شما کمک می کند تا برای دریافت پاسخ های خود زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت نکنید. شما می توانید از Business Chat در Microsoft 365.com، از Bing زمانی که با حساب کاری خود وارد شده اید، و یا از Teams استفاده کنید.

Copilot به شما کمک می کند تا در کارهایی که در آن ها مهارت دارید، بهتر عمل کنید و چیزهایی که هنوز یاد نگرفته اید را به سرعت یاد بگیرید. بیشتر افراد فقط از چندین دستور مانند انیمیشن یک اسلاید یا درج جدول از بین هزاران دستور موجود در محصولات Microsoft 365 استفاده می کنند. حالا با استفاده از زبان طبیعی، تمام این قابلیت ها برای شما در دسترس قرار می گیرند. و این تنها شروعی برای یک رویای بزرگ است.

سیستم Copilot: یک هوش مصنوعی قابل استفاده در سازمان ها

width=1280

مایکروسافت برای ارائه هوش مصنوعی قابل استفاده در سازمان ها با Copilot System موقعیت بی نظیری دارد. Copilot چیزی فراتر از ChatGPT OpenAI است که در مایکروسافت 365 تعبیه شده است. این یک موتور پردازش و هماهنگ سازی پیچیده است که قدرت LLMها از جمله GPT-4 را با برنامه های Microsoft 365 و داده های کسب و کار شما در Microsoft Graph ترکیب می کند. از مهمترین قابلیت های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبتنی بر داده های کسب و کار شما
  • بر اساس رویکرد جامع مایکروسافت برای امنیت، انطباق و حریم خصوصی ساخته شده است
  • طراحی شده برای محافظت از داده های گروهی و فردی
  • ادغام در در برنامه هایی که میلیون ها نفر هر روز از آن استفاده می کنند
  • طراحی شده برای یادگیری مهارت های جدید
  • متعهد به انجام کارهای کسل کننده، مسئولیت پذیر

سخن پایانی

طبق بیانیه های مایکروسافت، Copilot در ماه های آینده به طور چشمگیری به روزرسانی شده و به برنامه های کاربردی از جمله Word، Excel، PowerPoint، Outlook، Teams، Viva، Power Platform و غیره اضافه می شود. مایکروسافت در اوایل ماه مارس، Dynamics 365 Copilot را به عنوان اولین AI Copilot در CRM و ERP در جهان معرفی کرد تا نسل بعدی هوش مصنوعی را به هر کسب و کاری اضافه کند.

به وب سایت 8box.ir خوش آمدید! ما در اینجا به بررسی موضوعات مختلفی مانند تکنولوژی، سفر و گردشگری، سینما و دکوراسیون می پردازیم. 8box.ir در مهر ماه سال ۱۳۹۸ تاسیس شده و از آن زمان به بررسی موضوعات مختلف و ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها در این زمینه‌ها می‌پردازد. امیدواریم که از مطالب ما لذت ببرید